Francesca and Jacqueline are friends who share a love of both the Arts and good cooking. Francesca, originally from Naples, is an antique dealer and expert cook with a passionate dedication to Italian cuisine. Jacqueline, a native of Brighton, England, is an antique jewellery expert who has lived and dined in Florence since 1988.
During the course of their friendship, Jacqueline discovered, much to her delight, that Francesca has extraordinary culinary talents and a wealth of recipes that have been passed from one generation
to another since time began. Many sumptuous lunches and dinners later, the idea of sharing these cooking skills and culinary secrets in the marvellous ambience of Francesca’s home, was born.
Food for Friends offers intimate, welcoming classes in a prestigious and unique setting. Francescsa’s stunning house is in a renowned palazzo in the heart of Florence’s historical centre. All our classes are for seasoned and novice cooks alike!
Francesca e Jacqueline sono due amiche che condividono la passione per l’arte e la cucina. Francesca è napoletana, è un antiquario e una cuoca eccellente. Jacqueline, è nata a Brighton in Inghilterra, ed è un’ esperta di gioielli antichi che vive e mangia a Firenze dal 1988.

Durante il corso della loro lunga amicizia, Jacqueline e Francesca hanno condiviso deliziosi pranzi e cene squisite. Francesca ha dimostrato tutto il suo straordinario talento culinario, preparando piatti della tradizione italiana attingendo ad un patrimonio di ricette tramandatole da generazioni. Proprio per diffondere i segreti della famosa cucina italiana è nata l’idea di fondare Food For Friends.

Food for Friends offre a tutti, più o meno esperti, la possibilità di imparare a cucinare i piatti della tradizione italiana in un ambiente elegante ma dall’ atmosfera amichevole e conviviale. Le lezioni si terranno in un appartamento nel cuore del centro storico di Firenze in una cucina moderna e accessoriata.